LÜTFEN NOT EDİNİZ / DÜNYA ÇAĞDAŞ SANATINDAN ÖRNEKLER 14-17 EYLÜL 2017 TARİHLERİ ARASINDA İSTANBUL'DA

YAYIN TARİHİ: 11 EYLÜL 2017
LÜTFEN NOT EDİNİZ / DÜNYA ÇAĞDAŞ SANATINDAN ÖRNEKLER 14-17 EYLÜL 2017 TARİHLERİ ARASINDA İSTANBUL'DA

Ziya Tacir'in 'Işığı Aramak-Cuba' serisinin üç numaralı fotoğraf çalışması Galeri MERKUR standında sergilenecek! 

14-17 Eylül 2017 tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi ve Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'ında 12. kez gerçekleşecek olan Contemporary Istanbul, bölge galerilerinin yanı sıra Avrupa, Amerika ve Asya'nın galerilerini, sanatçılarını ve koleksiyonerlerini de bir araya getirerek İstanbul'u geniş bir sanat izleyicisi kitlesinin odak noktası yapacak.

Bölgesel karakterlerinden aldığı güçle Orta Doğu, Balkanlar, Kafkaysa ve Doğu Akdeniz ülkeleri ile beraber Avrupa ve Amerika'ya uzanan Contemporary Istanbu, tüm dünyaya hitap eden bir çağdaş sanat fuarı konumunda yer alıyor.

LÜTFEN NOT EDİNİZ / 28.04.2017 - 12.05.2017

YAYIN TARİHİ: 28 NİSAN 2017

Fotoğraf sanatçısı Ziya Tacir'in MERKUR'le gerçekleşen dördüncü kişisel sergisi 'Işığı Aramak' İzlanda'nın kendisine ait doğal ışığını izleyiciye ulaştıran şiirsel bir seyirlik sunuyor.

LÜTFEN NOT EDİNİZ / 28.04.2017 - 12.05.2017

'İzlanda son yıllarda fotoğrafçılar arasında en popüler merkezlerden biri haline geldi. Bilinen yerlerin yüzlercesi farklı gö<ler tarafından çok fotoğraflandı, bu bakımdan değişik bir bakış açısı getirmek gerçekten de çok zor. Ancak yaptığım araştırmalar sonucunda İzlanda'nın başka bir gezegenden olduğunu görüp bu yolculuğa çıkmaya ve ışığı aramaya karar verdim. Bu zamana kadar tüm çalışmalarımda öncelikli olarak yitirilene, kaybolana odaklandım. İzlanda serisi de bana aynı hissiyatı verdi, her an elimizden kayıp gidecek ve bir daha göremeyeceğiz hissi, korkusu...

Çekimlerden önce ekibimle birlikte 6 aydan uzun bir süre mekan ve güzergah seçimleri üzerinde çalıştım. Çekim saatlerini uzun tutabilmek için ziyaret zamanı olarak Ağustos ayını seçtim. Bu aylarda İzlanda'nın ışığına gerçekten de doyum olmuyor. 10 günlük çekimler sırasında güneş bana biraz cimri davrandı. Neredeyse her gün yağmur yağdı. Ama beklentimin aksine, yağmurlu havalarda oluşan atmosfer, güneşli havalrda oluşandan çok daha mistik ve gizemli bir hava kattı fotoğraflara. 10 gün boyunca inip çıkmadığım dağ, sürüp geçmediğim nehir kalmadı. Ayak bastığım her yerde hava, ateş, toprak ve suyun uyumu, birliği ve birbirine geçmişliği bana inanılmaz bir heyecan ve dinginlik kattı. BU tezatı fotoğraflarda da görmenizi arzuluyorum. Muhteşem ama kırılgan doğası daha fazla özen göstermenizi, sessizliği adımlarınıza dikkat etmenizi, sunduğu ışık duyularınızın farkına varmanızı sağlıyor.

Fotoğrafçılara sorulan ilk soru Photoshop kullanıp kullanmadığı, İzlanda ise ışığıyla kendiliğinden photoshoplu. Çok müdahaleye gerek bırakmıyor. Teknk olarak her zaman mükemmeliği, aşırı detayları ön planda tutmaya çalışıyorum. Fotoğraflarımda izleyicinin kendi hikayesini yazabileceği ve hayal kurabileceği bir ortam hazırlamayı umuyorum. Bu yüzden ekstra büyük baskılar, mekanların en ince detayları, simetri ve derinlik her zamanki ayrıntılar. Umarım izleyicilerime İzlanda'yı ziyaret etmeden hayal edebilecekleri ve doğanın sunduğu güzellikleri takdir edebilecekleri görsel bir sunum yaratmayı başarmışımdır.'

Ziya Tacir, 2017

LÜTFEN NOT EDİNİZ / DÜNYA ÇAĞDAŞ SANATINDAN ÖRNEKLER 03-06 KASIM TARİHLERİ ARASINDA İSTANBUL' DA

YAYIN TARİHİ: 20 EKİM 2016
LÜTFEN NOT EDİNİZ / DÜNYA ÇAĞDAŞ SANATINDAN ÖRNEKLER 03-06 KASIM TARİHLERİ ARASINDA İSTANBUL' DA

İstanbul'u çağdaş sanatla buluşturan Contemporary Istanbul 11. yılında da Akbank ana sponsorluğunda çağdaş sanatın örneklerini sunacak. Bölgesel karakterinden aldığı güç ile Orta Doğu, Balkanlar, Kafkasya ve Doğu Akdeniz ülkeleri ile beraber Avrupa ve Amerika'ya uzanan Contemporary Istanbul, tüm dünyaya hitap eden bir çağdaş sanat fuarı konumunda yer alıyor. Bu özelliği ile dünya genelinde sanatçıları ve koleksiyonerleri Türkiye'de ağırlayacak olan Contemporary Istanbul, aynı zamanda tüm dünyaya Türkiye hakkında da olumlu mesajlar veriyor olacak.

İstanbul'un kültür, sanat ve tarih açısından önemli konumunu korumak için tüm sanatçı ve sanat kurumlarına büyük sorumluluklar düştüğünü belirten Contemporary Istanbul kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Ali Güreli, Contemporary Istanbul'un 11.yılını şu sözleri ile değerlendirdi. Güreli, ''Contemporary Istanbul 11. yılında da Türk çağdaş sanatının yanı sıra içinde bulunduğu bölgenin sanat üretimini de uluslararası bir platformda sunmaya devam ediyor. Contemporary Istanbul olarak her zaman 'çağdaş' bir yaşamın destekçisi olduk. 11 yıldır gerek yurtiçinde, gerekse yurtdışında ülkemizin bu yönde gelişimi ve tanıtımı için var gücümüzle çalışıyoruz. İstanbul'un bir kültür merkezi olarak arz ettiği önemden yola çıkarak sanatın birleştirici ve hoşgörülü doğasına bugün her zamankinden daha fazla inanıyoruz. Sanatı destekleyen ve sanata yatırım yapmayı bir tutukuya dönüştüren pek çok sanatsever, özellikle çağdaş sanatın günümüz toplumunu yansıtma gücüne inanıyor. 40'tan fazla sanat galerisi, özel çağdaş sanat kolleksiyonları, sanat kurumları ve bienal ile birlikte İstanbul'da oldukça dinamik bir çağdaş sanat ortamı var. Etkili bir sanat piyasası gücünü bölgesel konumdan alır. Ne kadar şanslıyız ki İstanbul da içerisinde bulunduğu bölge bakımından son derece önemli bir merkez konumda.'' dedi.

LÜTFEN NOT EDİNİZ / 17.03.2016 - 16.05.2016

YAYIN TARİHİ: 11 MART 2016
LÜTFEN NOT EDİNİZ / 17.03.2016 - 16.05.2016

MEKÂNLARA RUH KATAN FOTOĞRAFLAR / PEGASUS DERGİSİ RÖPORTAJI, MART 2016

YAYIN TARİHİ: 24 ŞUBAT 2016
MEKÂNLARA RUH KATAN FOTOĞRAFLAR / PEGASUS DERGİSİ RÖPORTAJI, MART 2016

 

2011 yılından bu yana açtığı bomonti”, “Rum Yetimhanesi” ve “People’s Palaces” sergileriyle adından söz ettirmeyi başaran Ziya Tacir’e sanatı ve seyahat tercihleri ile ilgili merak ettiklerimizi sorduk. 

- Fotoğrafçılığa ilginiz nasıl başladı?

- 1999 yılında SLR (Single Lens Refex-Lensi değişebilen kamera) kameralarına ilgi duymaya başlamam ve dünyaya yeni gelen oğlumu fotoğraflamak isteğim fotoğrafçılığa başlamamdaki en önemli etkenler oldu. Çok yakın bir arkadaşımın Canon 5 kamerasının vizöründen ilk baktığımda gördüğüm kare hâlâ gözümdedir ve fotoğrafa başlamama sebep olmuştur.

- Genellikle mimari yapıları fotoğraflıyorsunuz. Bunun özel bir nedeni var mı?

- Fotoğraf konusu olarak esasen hiçbir sınırım yok. Çekmeyi arzuladığım her konuyu fotoğraflamak amacındayım. İlk iki sergim terkedilmiş ama ilk günkü güzelliğiyle zamana meydan okuyan iki mekân hakkındaydı. Üçüncü sergim, yine gündelik olarak kullanılan ve mimari olarak çok önemli olan Stockholm ve Moskova metrosu fotoğraflarından oluşuyordu. Ancak şu anda tamamen doğa manzaralarının fotoğraflarını içeren bir sergi yapmayı planlıyorum. Belki bundan sonra da insanları çekmeyi deneyebilirim. Değişik konuların insana farklı tecrübeler kattığına inanıyorum. 

- En sevdiğiniz fotoğrafınız hangisi?

- Genellikle hiçbir sanatçı eserleri arasında ayırım yapamaz ve hepsini çok değerli bulur. Benim için de durum aynı ancak her sergide çok öne çıkan bir veya iki fotoğrafım oluyor. Örnek olarak “Rum Yetimhanesi” sergimden “Müziği Duyabiliyorum” ve son sergim “People’s Palaces”tan “Araf” fotoğrafları beğendiğim işlerimden.

- Bir sonraki projenizin içeriği nedir? Nereyi fotoğra amak istersiniz?

- İzlanda ve Küba’da çektiğim fotoğraflardan oluşan bir sergi yapmayı planlıyorum.

- Sık seyahat eder misiniz?

- Yoğun iş hayatım nedeniyle çok sayıda seyahat yapmam gerekiyor. Ayrıca tatil amaçlı seyahatlerim de oluyor.

- En sevdiğiniz, sizde en çok iz bırakan şehirler hangileri? “Orada yaşamak isterdim” dediğiniz bir şehir var mı?

- Dünyada en çok sevdiğim şehirler İstanbul ve New York. New York’taki hayatı çok beğeniyorum. Özellikle sanat ve kültür alanında takip edebileceğiniz sınırsız imkânları var.

- Çok isteyip de halen gidemediğiniz bir ülke/şehir var mı?

- Çok sayıda ülke var ziyaret etmek istediğim. Bunların başında Bhutan ve Yeni Zelanda geliyor. 

MEKANLARI YAŞATAN KARELER / GLOBER DERGİSİ RÖPORTAJI, KASIM 2015

YAYIN TARİHİ: 24 ŞUBAT 2016
MEKANLARI YAŞATAN KARELER / GLOBER DERGİSİ RÖPORTAJI, KASIM 2015

1999 yılından bu yana fotoğraf çeken Ziya Tacir, 2011 yılından bugüne üç kişisel sergi açmış, birçok toplu sergiye katılmış. Önceki iki sergisinde de olduğu gibi, son sergisi ‘People’s Palaces’taki (Halk Sarayları) fotoğraflarında yakaladığı derinlik algısıyla yaşayan fotoğraflar yaratmayı başaran Tacir, çektiği karelerin öyküsünü anlatıyor.

- Mekânlar neden bu kadar çok ilginizi çekiyor?

- Çocukluğumdan bu yana mimari olarak etkileyici mekânlara ilgi duyuyorum. Özellikle bu yapılar terk edilmiş ve yalnızlığa bürünmüşse daha da çok ilgimi çekiyor. Ancak fotoğraf konusu belirlerken kendime herhangi bir sınır koymuyorum.

- Her bir fotoğrafınız, özellikle perspektif açısından, karşı karşıya geldiğimiz anda bizi mekânın içine alıveriyor. Üç boyutlu gibiler. Yerleri göstermek yerine yaşatmayı mı seçiyorsunuz?

- Fotoğraflarımda üç belirleyici özelliğe dikkat ediyorum. Simetri, derinlik ve detay... Aynı zamanda yumuşak tonlar kullanarak fotoğraflarımın daha çok resim gibi algılanmasını sağlıyorum. Bu sayede terk edilmiş, gözden düşmüş veya içinde yaşanıyorsa bile dikkat etmediğimiz mekânlardaki güzellikleri ortaya çıkarmaya çalışıyorum.

- Fotoğraflarınızla zaman yolculuğu mümkün! Kişi karedeki mekânın geçmişinden hareket eden bir trene binip kendi geçmişinin istasyonunda inebilir. Fotoğraflarını çektiğiniz mekânlarda siz neler hissediyorsunuz?

- Çekimler öncesi çok araştırma yapıyorum ve çekim öncesi keşiflerde bulunarak mekânı hissetmeye çalışıyorum. Seçtiğim mekânlar bana çok büyük bir heyecan veriyor. Bu heyecanı fotoğraflarıma da yansıttığımı düşünüyorum.

- ‘Bomonti’ ve ‘Rum Yetimhanesi’ serisindeki her bir kare çok hüzünlü... Bu serinin ardından geçtiğimiz Eylül açılan serginiz ‘People’s Palaces’ ise daha renkli, yaşıyor ve umut veriyor sanki. Fotoğraf serilerinizin içeriği neden değişti?

- İçerikten ziyade bence en büyük fark ilk iki mekânın terk edilmiş ve son mekânların halen yaşanan, aktif kullanılan yerler olması. Bu fark bence fotoğraflara yansıyor. Bomonti ve Rum Yetimhanesi dünyanın en güzel mekânlarından ancak tamamen unutulmuş. Buna rağmen ne kadar etkileyici olduklarını gözler önüne sermeye çalıştım. Bomonti Bira Fabrikası’nın restore edilmesi ve tekrar insanlarla buluşması bana çok büyük bir keyif veriyor. Buna çok küçük bir katkı sağladıysam ne mutlu bana.

- Fotoğraflarınıza verdiğiniz isimler o fotoğraflar için yazdığınız öykülerin başlıkları gibi...

- Doğrusu fotoğraflara isimleri veren eşim. Fotoğraflara baktığında hissettiklerini kelimelere çok güzel yansıtabiliyor.

- Sizce eski mekânların doğru şekilde restore edilip yaşatılması kültürümüze nasıl bir katkı sağlar?

- Bu mekânlar çok önemli mimarlar tarafından tasarlanmış ve tarihe meydan okuyan eserler. Bu bakımdan tarih mirasımızı devam ettirebilmek açısından bu eserlerin restore edilerek hayata döndürülmesi ve gelecek nesillere aktarılması çok büyük önem taşıyor.

- Sonraki projenizin teması belli mi?

- Sonraki projemde bir içerik değişiminden söz edebiliriz. Geçen yazdan itibaren hazırlamaya başladığım yeni projemde dış mekânlar, doğal manzaralar ve şehir dokuları temam olacak. 

GALA MODERN GECESİNDE EĞİTİME DESTEK

YAYIN TARİHİ: 05 ŞUBAT 2016
GALA MODERN GECESİNDE EĞİTİME DESTEK

İstanbul Modern’in eğitim programlarını destekleyerek 2016 yılında da çocuk ve gençlerin eğitimine olanak yaratmak amacıyla düzenlenen “Gala Modern 2015”, 12 Aralık Cumartesi akşamı İstanbul Modern’de gerçekleştirildi. 

 

“Gala Modern” gecesi için, sanatçılar Nuri Bilge Ceylan, Adnan Çoker, Ziya Tacir, William Kentridge, Sıtkı Kösemen, Nuri Kuzucan, Kemal Önsoy, Ardan Özmenoğlu, Adrián Villar Rojas, TUNCA, Richard Wentworth, Pae Whiteve Autoban (Seyhan Özdemir Sarper, Sefer Çağlar) İstanbul Modern’in eğitim projelerine destek olmak için özel çalışmalar hazırladı.

 

Destek yarışında, Nuri Bilge Ceylan’ın karla kaplı Sultanahmet Meydanı’nda çektiği, sinematografik bir atmosfere sahip fotoğraf serisinden “Çınar Ağacı Altındaki Yaşlı Adam”; Autoban’ın tasarladığı mermer hacıyatmaz “MONOLITH”, Ziya Tacir’in İzlanda’daki buzullardan elde ettiği görüntülerden “Save Me”; Adnan Çoker’in Batı’nın minimalizmiyle Doğu’nun arınma ve sadeliğini soyut sanat anlayışıyla sentezlediği, derin bir uzay duygusu veren resimlerinden “Karşıt Işıklar”;  Kemal Önsoy’un zamanın geçişini ve ardışık yapılanmaları görünür kılan “İsimsiz” başlıklı çalışmaları, TUNCA’dan geçmiş döneme ait bir nesneyi geleneksel bir teknikle yeniden ele aldığı “Arca”; Sıtkı Kösemen’in günlük yaşamımızdaki imge ve nesne yoğunluğuna dikkat çeken “Görünmez” başlıklı serisinden fotoğrafları, Ardan Özmenoğlu’nun renkli neon tekniğiyle ürettiği “Vicdan” adlı çalışması ve Nuri Kuzucan’ın çok katmanlı kent manzaralarını soyut geometrik formlarla resmettiği “İki Yapı” isimli çalışması yer aldı.

 

13 sanatçının 15 çalışmayla yer aldığı gecenin destek yarışında, bugüne kadar 220 bin çocuk ve gencin sanat eğitiminden yararlandığı müzenin eğitim projelerine, 2 milyon 195 bin TL katkı sağlandı. İstanbul Modern’in YOK OLMADAN başlıklı yeni sergisine paralel düzenlenecek eğitim projelerine 300 bin TL destek verildi. Gecede Ziya Tacir' in ''Save Me'' isimli çalışması 110 bin TL.' ye satılarak tüm geliri  farklı disiplinlerdeki etkinliklerle ve sanat eğitimi projeleriyle geleceğin izleyicilerinin yetişmesine katkıda bulunması amacıyla eğitim projelerine aktarıldı.

ZİYA TACİR' İN İZLANDA FOTOĞRAF ÇALIŞMASI GALERİ MERKUR STANDINDA SERGİLENECEK

YAYIN TARİHİ: 12 KASIM 2015
ZİYA TACİR' İN İZLANDA FOTOĞRAF ÇALIŞMASI GALERİ MERKUR STANDINDA SERGİLENECEK

Dünyadan ve Türkiye’den en iyi çağdaş sanat eserlerini sanatseverlerle buluşturan Contemporary Istanbul, 10. yılında da Akbank desteğinde kapılarını açmaya hazırlanıyor. 10 yıldır İstanbul’un çağdaş sanat merkezi olarak konumlanması için çalışmalarını sürdüren Contemporary Istanbul’un ortak sponsorluğunu ise; farklı bakış açılarıyla geliştirdiği yenilikçi ve öncü projeleri ile 4 yıl boyunca sürdürecek olan Ferko üstleniyor. 2006’daki başlangıç noktasında, 40 ulusal ve 9 uluslararası olmak üzere 49 galeri ile yola çıkan Contemporary Istanbul, 10. yılını kutlarken 24 ülkeden 102 galeriye ev sahipliği yapıyor.

İlk senesi 2006’da, 40 ulusal ve 9 uluslararası olmak üzere 49 galeri ile yola çıkan Contemporary Istanbul, 10. yılını kutlarken 24 ülkeden 102 galeriye ev sahipliği yapıyor.

Dünyanın sayılı çağdaş sanat etkinliklerinden biri olan Contemporary Istanbul’un bu yılki en dikkat çeken bölümleri; yeni medya sanatının nabzının tutulacağı Plugin, çağdaş İran sanatı örneklerinin sergileneceği Contemporary Tehran ile Uzakdoğu’nun özgün ve çağdaş sanat eserlerinin yer alacağı Australia China Art Foundation olacak.

Geri sayımın başladığı Contemporary Istanbul’un katılımcı galerileri; Contemporary Istanbul’un bu yıl sanat danışmanlığını yapan ve dünyanın en ünlü küratörlerinden olan Artistik Danışmanı, Küratör ve The Chalet Society kurucusu Marc-Olivier Wahler liderliğinde, koleksiyoner Natalie Mamane Cohen, koleksiyoner ve küratör Freda Rozenbaum-Uziyel ile The Empire Project kurucusu Kerimcan Güleryüz’den oluşan seçici kurul tarafından belirlendi. Bu yıl için Marc-Olivier Wahler’in küratörlüğünde özel projelere de fuarda yer veriliyor. 

ZİYA TACİR'İN 'OYUN MU, MAÇ MI?' İSİMLİ FOTOĞRAF ÇALIŞMASI GALERİ MERKUR STANDINDA SERGİLENECEKTİR

YAYIN TARİHİ: 11 KASIM 2014
ZİYA TACİR'İN 'OYUN MU, MAÇ MI?' İSİMLİ FOTOĞRAF ÇALIŞMASI GALERİ MERKUR STANDINDA SERGİLENECEKTİR

13-16 Kasım tarihlerinde 9. kez gerçekleşecek olan Contemporary Istanbul, Art Istanbul Sanat Haftası (10-16 Kasım) ile beraber İstanbul’u geniş bir sanat izleyicisi kitlesinin odak noktası yapacak.

Çevre ülkelere de ev sahipliği yaparak İstanbul’u merkez haline getirmeyi amaç edinen CI, "Yeni Ufuklar” bölümünde Çin’den galerilere, sanatçılara yer veriyor. 

Contemporary Istanbul’un 2013 yılındaki en büyük yeniliği olan ve geçen seneki başarısının ardından Plug-in Istanbul Yeni Medya Bölümü ‘nde bu yıl video, yeni medya ve genel anlamda dijital sanatın bütün tarzlarını ’ses ve ışık enstalasyonları, etkileşimli ve jeneratif sanat işleri, iç mekan mapping projeleri,robotik tasarımlar‘ ikinci kez 1.000 m2’lik bir alanda sanatseverlerle buluşturacak.

CI Dialogues konferans programı 2014 yılında da güncel sanatın uluslararası fikir liderlerini konferanslar ile bir araya getirecek. Bu yıl ikincisi gerçekleşecek Plug-in Istanbul Yeni Medya Bölümü ve "New Horizons–Yeni Ufuklar” kapsamında konuk ülke olan Çin’den ve dünyadan koleksiyonerlerin,sanatçıların, küratörlerin katılacağı CI Dialogues konferans serisi fuar alanında gerçekleşecek.

MODERN CONTEMPORARY, ABU DHABI ART

YAYIN TARİHİ: 12 KASIM 2013
MODERN CONTEMPORARY, ABU DHABI ART

LÜTFEN NOT EDİNİZ / 22-25 KASIM 2012

YAYIN TARİHİ: 24 NİSAN 2013
LÜTFEN NOT EDİNİZ / 22-25 KASIM 2012

"ARAF", GALERİ MERKUR STANDINDA SERGİLENECEK

YAYIN TARİHİ: 01 KASIM 2013

Türkiye'nin en kapsamlı uluslararası çağdaş sanat fuarı Comtemporary Istanbul, 7-10 Kasım 2013 tarihlerinde sanatseverleri İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı ve İstanbul Kongre Merkezi'nde buluşturmaya hazırlanıyor.

8. Contemporary Istanbul bu sene 650 sanatçı, 3000 eser, 21 ülkeden 92 çağdaş sanat galerisi ile beraber 70.000'den fazla ziyaretçiyi ağırlayacak. Ana sponsorluğunu Akbank Private Banking, ortak sponsorluğunu Zorlu Center ve Yıldız Holding, özel proje sponsorluğunu ise uluslararası petrol ve doğalgaz şirketi OMV'nin üstlendiği 8. Contemporary Istanbul'da sergilenen eserlerin %50'si Avrupa ve Amerika kıtasından seçki halinde sanatseverlere sunulacak.

Dünyanın en önemli galerileri arasında yer alan Marlborough Gallery, New York; Galerie Lelong, Paris; Andipa Gallery, London; Opera Gallery, Genoa; Galeria Filomena Soares, Lisbon; Galeria Javier Lopez, Madrid; Senda, Spain; Michael Schultz, Germany; Klaus Steinmetz, Costa Rica; ve Türkiye'den MERKUR, Dirimart, Galerist, Galeri Mana, Galeri Nev, Pi Artworks, Rampa, X-ist katılımcı galeriler arasında olacak.

Contemporary Istanbul 8. senesinde yurtdışından bir çok koleksiyoner grubunun da uğrak noktası olacak. Uluslararası Kurumsal Çağdaş Sanat Koleksiyonerleri Derneği IACCCA'nın (International Association of Corporate Collections of Contemporary Art) 30 seçkin üyesi fuar açılış günlerini izlemek üzere İstanbul'a gelecekler.

"RUM YETİMHANESİ" FOTOĞRAFLARLA BELGELENDİ

YAYIN TARİHİ: 29 EKİM 2013

"DARMADAĞIN" VE "MÜZİĞİ DUYUYORUM" GALERİ MERKUR STANDINDA SERGİLENECEK

YAYIN TARİHİ: 15 KASIM 2012

Türkiye'nin en kapsamlı uluslararası çağdaş sanat fuarı Contemporary Istanbul; 55'i yurt dışından, 45'i yurt içinden olmak üzere 100 çağdaş sanat galerisi ve 600 sanatçı ile beraber CI Dialogues Konferans Serisi, özel davetler, açılışlar, açılış ve kapanış partileri gibi yan etkinlikleri de sanatseverlere sunuyor.

Türk çağdaş sanatının yanında çevre ülkelere de ev sahipliği yapan Contemporary Istanbul, bu sene "New Horizons - Yeni Ufuklar" bölümünde Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinden galerilere, sanatçılara, küratörlere, sanat eleştirmenlerine ve koleksiyonerlere yer veriyor.

Hollanda - Türkiye diplomatik ilişkilerinin 400. Yılı kutlamaları kapsamında, Mondriaan Fund ve Hollanda Konsolosluğu'nun desteğiyle Hollandalı galeriler fuar sırasında Hollanda'dan çağdaş sanatı temsil edecekler. Hollanda'dan yeni medya ve video sanatının son dönem örnekleri özel bir seçkiyle izleyicilerle buluşacak.

© 2014 ZİYA TACİR